Szlovén kiruccanás – Rally Nova Gorica 2017

2017. szeptember 14. | Kategória: Hírek

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna a Budapest Rallye hiányában Nova Goricában állt rajthoz. A már részben ismert terepen az European Rally Trophy értékelés 5. helyét sikerült megszerezni, ami az abszolútban egy 8. helyet jelentett a hirtelen jött „beugró versenyen”.

A Puskádi – Gódor páros és a Skoda Fabia R5 az eredeti elképzelés szerint a Budapest Rallye-n az ORB mezőnyét színesítette volna. Az elmaradt hazai futam okán azonban egy hirtelen döntés eredményeképp „elszaladtak” Nova Goricába, ahol egy pazar ERT futam kárpótolta Őket és hoppon maradt szép számú magyar Versenyzőtársaikat.

Két évvel ezelőtt már megismerkedtek Janiék a szlovén körülményekkel és bár akkor nem a legjobban sikerült számukra a futam, mégis pozitív érzésekkel tértek haza. A helyi rendezők szívélyesen fogadták a verseny nélkül maradt magyar párosokat és a lezárult nevezési határidő ellenére minden magyar egység helyet kapott a mezőnyben.

Abban a mezőnyben, ami ennek is köszönhetően a Rally Nova Gorica fennállásának minden eddiginél színvonalasabb gárdája lett. A megszokottan „patent” szervezés ragyogó gyorsasági szakaszokkal kényeztette a versenyzőpárosokat. A Puskádi – Gódor páros számára is újdonságot jelentett, hogy míg 2015-ben rengeteg felhordással nehezített pályákon kellett folyamatosan improvizálni, az idei versenyen szinte teljesen tiszta úton lehetett autózni.

Ennek oka, hogy a szlovén rendezők is immár padkavédelemmel látták el a pályákon esetleg levágható kanyarokat. Emiatt a Janiék által megszokottal ellentétben teljesen tiszta pályán zajlott a küzdelem, ami azért valljuk meg, élvezetesebb autózást tesz lehetővé. Egy pillanatra álljunk is meg ennél a témánál!

Egyre inkább jellemző, hogy a rallye pályákat olyan tereptárgyak színesítik, ami az erdőgazdasági utak védelme céljából megakadályozzák az útburkolat rongálódását, a kanyarok belső ívének és ez által az út melletti épített padka, illetve növényzet pusztulását. Láttunk erre már sokféle megoldást. Sok külföldi versenyen szalmabálákkal oldják meg ezt a kérdést, de itthon jellemzően teherautó vagy személyautó abroncsok illetve egyre gyakrabban 2-300 kilogrammos farönkök kerülnek a kanyarok belső íveire.

Ehhez képest Szlovéniában egy teljesen új megoldással találkozhattak a résztvevők. A kanyarok belső ívére kicsi, de igen erős téglákat helyeztek el, ami méreténél fogva egyszerűen kezelhető. Ráadásul az óriási farönkökkel vagy traktorgumikkal ellentétben nem borítja fel az esetleg hozzáérő versenyautót. Hatékonysága mégis vitathatatlan, miután biztos defekttel bünteti az esetleg ráhaladó versenyautó személyzetét, akik így kétszer is meggondolják, hogy érdemes-e levágni az adott kanyart. Talán megfontolásra érdemes itthon is.

A verseny menetét némileg befolyásolta a kissé szeszélyes időjárás. Bár szakadó eső szinte csak a szervizparkban volt jellemző, pont ez nehezítette meg leginkább a megfelelő gumik kiválasztását. A gyorsok ugyanis jóval távolabb helyezkedtek el így teljesen más körülmények adódhattak és adódtak is, mint ami Nova Goricában sejthető volt.

Célravezető módszer lehet, amennyiben nem rendelkezünk pályakémekkel, hogy figyeljük a helyi versenyző kollégák választását és ha hasonló abroncsokkal készülünk, akkor kisebb az esély a „mellényúlásra”.   

Jani és Barna ennek szellemében egészen jól eltalálta a megfelelő gumi összeállítást és annak ellenére, hogy ismét nem maradt idő a tesztelésre, egészen kiegyensúlyozottan autóztak. A karcmentes autóval végül az ERT 5. helyén sikerült célba érni, ami az abszolút összesítés 8. helyét jelentette számukra. A remek hangulatú szlovén futam a jövőben is bármikor jó eséllyel bekerül az ERTH programjába, amennyiben erre lehetőség adódik.

 

Csökő Zoltán

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY ezúton is köszöni Partnereinek és Támogatóinak, hogy lehetővé teszik a csapat számára a csodálatos helyszíneken zajló nemzetközi versenyeken való részvételt.

resume writer reviewsresume writer reviews