Felturbózott évad – ERTH 2016

2016. december 19. | Kategória: Hírek

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY számára 2016-os évad egy új korszak kezdetét jelentette. A csapat fájó szívvel ugyan, de megvált a Super 2000-es Skoda Fabia-tól, amely az előző négy esztendőben hűen szolgálta a Puskádi – Gódor párost és jó néhány további versenyzőt is. Számos kiemelkedő eredmény sikerült elérni a közkedvelt típussal, mindezt úgy, hogy a műszaki hiba szinte ismeretlen fogalommá vált az eltelt négy év alatt. A fejlődés azonban nem állhat meg, így eljött a búcsú ideje. De ahogy az lenni szokott, egy korábbi fejezet lezárása egyben egy új korszak indulását is jelenti.

Február vége felé meg is érkezett az ERTH új versenyautója, a jól bevált korábbi Skoda Fabia legújabb verziója, az 1600 köbcentis turbómotoros R5-ös, amelyet szinte azon nyomban hadra is fogtak Puskádi Janiék. Az első ismerkedő kilométereket a közkedvelt ceredi aszfalton tették meg az újdonsággal, amit Mlada Boleslavból szinte egyenesen a teszt helyszínére szállított a Szervizcsapat. Nagy volt a kíváncsiság, hiszen korábban még nem volt alkalma Janiéknak turbós versenyautóval közlekedni, egy alkalmat leszámítva, amikor egy Ford Fiesta WRC-t próbálhattak ki néhány évvel ezelőtt a Mikulás Rallye-n.

Az ismerkedés kiválóan sikerült az esőáztatta pályán, nem volt kérdés, hogy az új autó nagyon komoly technikai előrelépést jelent, hiszen ekkor még igen kevés csapat birtokolhatott R5-ös Skodát. A teszt után néhány nappal útnak is indult az autó a Kanári szigetekre, ahol már az első éles bevetés is megtörtént az ERC (European Rally Champi     onship) nyitófutamán.

Talán nem is baj, hogy az első itthoni próbaút esőben történt, mivel a Kanári szigeteken a megszokott napsütés helyett borult égbolt fogadta a résztvevőket. A kiváló minőségű aszfaltpályákon ez idáig sosem kellett vizes burkolatra számítani, mivel az elmúlt években itt mindig szinte nyárias körülmények voltak jellemzőek, 20 Celsius fok feletti hőmérséklettel. Ezúttal azonban nem maradt el az eső sem, így legalább nem volt teljesen szokatlan az új autóval vízen közlekedni. A bemutatkozás igen látványosra sikerült, mivel folyamatosan keresztben autóztak Janiék. Az elrajtolt hat magyar egységből a Puskádi – Gódor páros az ERC abszolút 7. helyén, legjobb magyarként zárta a kontinensbajnokság nyitányát.

Két hónap múlva Opatijában folytatódott az ERTH szezonja, ahová megint csak sietve érkezett a csapat és az autó. Mivel az előző hétvégén még a hazai bajnokság miskolci futamán volt fellépés, igaz nem Janiéknak, hanem csak az autónak, így tesztre ezúttal nem nagyon maradt lehetőség. Nem volt így egyszerű a folytatás, ráadásul sikerült a legkeményebb keverékű, száraz körülményekre való abroncsokkal „esőtáncot járni”. Volt esély a dobogóra is, de végül a néhány forgásnak és egyéb kalandnak köszönhetően 4. helyen sikerült célba érni.

Következett majd egy hónap múlva Június elején egy maximálisan hazai futam, Puskádi Jani szülővárosának versenye, a Veszprém Rallye. Ha itt rendeznek rallye-t, akkor szinte kötelező a részvétel Janiék számára. Ezek azok az alkalmak, amikor az évek óta tartó külföldi szereplések okán végre a hazai közönséggel, a barátokkal, ismerősökkel is találkozhat a csapat. Az új R5-ös Fábia-val így elsőként itthon autózhattak murván, a baj csak annyi volt, hogy előtte fél évvel mentek hasonló talajon, pontosan ugyanitt a Mikulás Rallye-n. Az előző két esős aszfaltos futammal ellentétben legalább száraz körülmények között kezdődött a veszprémi murva menet, de az első nap végére ide is megérkezett az égi áldás. Úgy látszik, Janiék idén egyszer sem ússzák meg eső nélkül. A második napra sártengerré változott pályákon még egy előzmény nélküli defekt is „ellopott” jó néhány másodpercet, így nem maradt esély jó eredményre.

Rendhagyó módon újra egy hazai futam következett, a Székesfehérvár Rallye, melynek újdonsága a pályák talaja volt, mivel ezúttal teljes egészében aszfalton zajlott. Ez viszont szerencsés lett volna Janiék számára, mivel az egy héttel későbbi lengyel ERC futamra a Rally Rzeszów-ra szerettek volna felkészülni. Sajnos a felkészülésből semmi sem lett, ráadásul megszakadt egy négy éves sorozat, már ami a technikai hibákat illeti. Négy év után itt állt ki versenyből először a Puskádi – Gódor páros, azaz szinte el sem rajtoltak, mert az első szakasz előtt elgyengült az autó egy turbóhiba miatt. Így nem maradt más lehetőség, minthogy visszatérjenek az 1-es gyors rajtjából a szervizparkba.

A fehérvári kiállást követően szinte azonnal indult is a csapat Lengyelországba, ami sajátos módon hazai futam Puskádi Janinak, miután Édesanyja révén, anyanyelvi szinten beszél lengyelül. Korábban már itt is járt az ERTH alakulata, ráadásul az idei évben az ERC sorozatnak is része volt a 25. Rally Rzeszow. Sajnos ennek ellenére nem hozott szerencsét a lengyel futam, mivel a verseny első napján folyamatosan hiányzott az erő az autóból. Mint az később kiderült a turbó szabályzószelepe volt a „ludas”, így szinte végig turbónyomás nélkül tudtak csak autózni Janiék a verseny elején. A folytatásban aztán az AC pumpa egyik bilincse a második nap első szakaszának rajtjában amolyan időzített bombaként elengedett. Az is csoda, hogy odáig bírta, hiszen egy olyan „roppanó bilincs” okozta a hibát, ami már az autó új kora óta nem volt tökéletes, de épp ekkor mondta fel a szolgálatot. Mivel megszűnt az üzemanyag ellátás, ezzel a további versenyzés lehetősége is szertefoszlott, így ismét a pálya szélére kényszerült Jani és Barna.

A Puskádi – Gódor páros ez évi utolsó futama a számukra jól ismert és kedves Porec környéki verseny Horvátországban, azaz a Croatia Rally volt. Az alkalmat szinte a véletlen szülte, mivel az autónak Görögországban, majd Olaszországban volt fellépése, így hazafelé szinte útba esett Porec, ezért is döntöttek Janiék az indulás mellett. A mindig pazar hangulatú horvát erőpróba már közismert a rendkívül tempós, csúszós szürke aszfaltos pályáiról. Az ismerős helyszíneken zajló futamon összesen tíz magyar páros versenyzett, misem bizonyítja jobban a Porec Rally népszerűségét. Az R5-ös Fabia ismét hiba nélkül működött, így Janiék újra a célban örülhettek a megszerzett abszolút 7. helyezésnek.

Szívük szerint minden héten versenyeztek volna valahol Janiék az új Skodával, de az idei szezon nem erről szólt, hanem inkább a munkáról. Szerencsére óriási az érdeklődés az autó iránt, így a sűrű program most inkább más versenyzőpárosok kiszolgálását jelentette, nem is eredménytelenül, mivel még futamgyőzelmet is elkönyvelhetett a csapat. Európa szerte igen jó a híre az ERTH-nak, kiemelten technikai megbízhatóság szempontjából, e jó hírnevet sikerült idén is megerősíteni.

Az R5-ös Fabia ragyogó versenyautó, ez kiderült már ezen a néhány idén teljesített futamon is. Az is nyilvánvaló most már, hogy jóval érzékenyebb és még nagyobb odafigyelést igényel, mint a korábbi Super 2000-es verzió. Az ERTH csapatának nem okozott gondot „felnőni” az új technikához és bízunk abban, hogy hasonló sikeres évek következnek még Európa „rallye-színpadjain”. Hogy pontosan melyik sorozatban lesz a folytatás, azt még nem tudhatjuk, de egészen biztos, hogy nemzetközi vizeken evezünk a jövőben is.

Az idei rallye szezon és a 2016-os esztendő végéhez közeledve nem marad más hátra, minthogy Mindenkinek kívánjunk nagyon boldog Karácsonyt és Új Évet az ERTH teljes csapata nevében!

Csökő Zoltán

 

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY ezúton is köszöni Partnereinek és Támogatóinak, hogy lehetővé teszik a csapat számára a csodálatos helyszíneken zajló nemzetközi versenyeken való részvételt.

resume writer reviewsresume writer reviews